Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2012

Sembang Ngeri (Buku Fixi) by Gina Yap Lai Yoong

okay dah gedabak sangat ni. wkwkwkc.
Joanne, Samuel dan Rehan tiga sekawan mahasiswa filem yang bercita-cita besar untuk maju sehingga ke Hollywood. Kegilaan mereka: menghasilkan skrip-skrip yang menampilkan pembunuhan sadis.

Skrip-skrip mereka selalunya ditolak oleh profesor, yang merasakan ceritanya tak berasaskan logik. Namun, segalanya berubah menjadi menggerunkan apabila berlaku siri pembunuhan sebenar yang mirip skrip-skrip mereka.

Trio itu saling mencurigai. Apabila pembunuhan semakin mendekati persekitaran universiti, keadaan bertukar cemas. Adakah pembunuh NGERI itu sememangnya salah seorang daripada mereka?
Setelah akhirnya tak baca buku, okay tipu dah baca himpunan cerpen Kopi hari tu. kali ini membaham pula Ngeri. kenapa baca Ngeri dulu? sebab Kelabu nak save dalam bas nanti. hewhewhew.

Rebiu saya untuk Ngeri ni, banyak main imaginasi. Ye saya dah boleh teka jalam cerita dia macam mana. Tapi tak boleh pulak nak kabor dekat sini, kan? Nanti tak syok pulak korang baca.

Mela…